علی افشانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روزهای گذشته 2 مورد اهدای عضو در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ارومیه انجام شد که مربوط به شادروان شمسی فلاح و حیدر عبادی از اهالی شهرستان ارومیه بود.
وی با اشاره به اینکه هر 2 نفر از اهالی روستاهای اطراف ارومیه شامل کهریز و توپراق قلعه بودند، اضافه کرد: تحقق این امر نشان دهنده ارتقای فرهنگ کمک به هم نوع در زمان مرگ مغزی نزدیکان است.
وی با تاکید بر اینکه آرزوی همه فعالان حوزه پزشکی درمانی، به صفر رسیدن مرگ مغزی در استان است، بیان کرد: در صورت بروز این نوع مرگ، بهترین کار اهدای عضو به همنوعان است که می تواند در کاهش آلام دیگر شهروندان نیازمند به پیوند موثر باشد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در هفته جاری نیز نظیر موارد پیشین اهدای عضو، چهار کلیه این افراد به چهار نفر در ارومیه پیوند زده و قلب، نسوج و کبدهای آنان نیز به ترتیب به تهران و شیراز ارسال شد.
افشانی گفت: برادر مرحوم شمسی فلاح سال گذشته در شیراز پیوند کبد شده بود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 25 هزار نفر از بیماران در کشور در صف دریافت عضو قرار دارند و این در حالی است که تنها 800 نفر در سال اهدای عضو می کنند.
سالانه حدود 2 هزار و 500 نفر در کشور شرایط اهدای عضو می یابند که تنها یک سوم از این تعداد، عضو خود را اهدا می کنند.
این در حالی است که روزانه هفت تا 10 نفر و سالانه حدود سه هزار نفر بر اثر نبود عضو پیوندی جان خود را از دست می دهند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.