رسول جلیلی روز یکشنبه در دیدار مدیرکل و کارکنان شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 آذربایجان غربی افزود: از ابتدای سال جاری حدود 95 هزار تن نهاده های دامی به استان حمل و 45 هزار تن آن تاکنون توزیع شده و هم اکنون 50 هزار تن ذخیره استراتژیک در انبارهای آذربایجان غربی موجود است تا در صورت بروز مشکل، مانعی در عرضه نهاده ها و تامین آن برای واحدهای متقاضی وجود نداشته باشد.
وی بیان کرد: مصرف سالانه نهاده های آذربایجان غربی 400 هزار تن نهاده برآورد می شود که شامل روزانه 330 تن جو، 270 تن سویا و 500 تن ذرت است.
وی ادامه داد: توزیع گوشت قرمز و مرغ منجمد در قالب طرح تنظیم بازار، ساماندهی و ایجاد تعادل در بازار اقلام اساسی مردم جزو اقدامات در دست اجرا و اولویت های سازمان است.
وی بیان کرد: نظارت ویژه بر تأمین، توزیع و قیمت کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، روغن نباتی و سایر اقلام پرمصرف، به صورت مستمر در طول سال در قالب طرح های تنظیم بازار انجام می گیرد.
علی آقایاری مدیرکل و عضو هیات مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار داشت: این شرکت وظیفه تهیه، تامین و توزیع و نگهداری کالا به ویژه کالاهای اساسی از قبیل گندم، آرد، نان، برنج، روغن، قند و شکر و ایجاد و اداره سردخانه، انبار و تجهیزات نگهداری و ذخیره سازی مانند سیلوها را بر عهده دارد.
وی بیان کرد: در این راستا در سال جاری 408 هزار تن گندم به صورت تضمینی از گندمکاران استان خریداری و در انبارها ذخیره سازی شده است و سایر اقلام و کالاهای اساسی نیز بر اساس نیاز مصرفی استان در انبارها ذخیره سازی شده و در مواقع ضروری توزیع می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به همراه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، از پژوهشکده نان و غلات در اداره غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 استان آذربایجان غربی بازدید کردند.
به گزارش ایرنا در ماه های گذشته قیمت گوشت قرمز در استان افزایش 2 تا سه برابری دارد که موجب شده تا تمایل مردم به مصرف گوشت مرغ بیشتر شود.
هر کیلو گرم گوشت قرمز گاو در بازار ارومیه بین 60 تا 65 هزار تومان و گوشت گوسفندی بین 75 تا 95 هزار تومان عرضه می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.