سیدنجم الدین سمیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح برنامه ملی مشترک میان بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش است که به صورت تلفیقی در کنار سایر آموزش‌های مدارس اجرا می‌شود، افزود: اجرای طرح شهاب، استعداد دانش آموزان با استعداد را شکوفا و آنها را کارآمدتر می کند.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح که امسال نخستین سال اجرای آن در این شهرستان است استعدادهای هر فرد در سنین پایین شناسایی می شود تا در آینده در مسیر نخبگی قرار گیرد و از استعداد خود بهترین استفاده را داشته باشد.
وی افزایش سن رشد عملیات عینی، درک ترجیحات شغلی، رشد واقعیت گرایی ترسیمی، رسیدن به مرحله درک و تشخیص را از اهداف اجرای این طرح ملی عنوان کرد.
مدیر آموزش و پرورش سردشت با بیان این‌که این طرح در راستای اجرای سیاست‌های تفکیک نکردن دانش آموزان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این برنامه، طرح استعدادیابی دانش آموزان نخبه است که مسوولان آموزش و پرورش با همکاری معلم بدون متوجه شدن دانش آموز اقدام به شناسایی و استعدادیابی دانش آموزان می کنند و در صورت داشتن استعدادی خاص در زمینه های مختلف این دانش آموز عضو لیست نخبگان شده و با برنامه ریزی آموزش و پرورش هدایت می شود.
سمیعی گفت: این طرح در 600 کلاس درس سطح شهر و روستاهای شهرستان آغاز شده است و تا آخر سال تحصیلی ادامه دارد که بودجه آن نیز از محل مشارکت های مردمی تامین می شود.
به گزارش ایرنا، 22 هزار و 400 دانش آموز در سالتحتصیلی جدید در374 واحد آموزشی در مناطق شهری و روستایی در حال تحصیل هستند.
از این تعداد 12 هزار و 750 دانش آموز در 205 واحد آموزشی در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.
7562/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.