مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بیش از 3 میلیون نفر از مراکز تفریحی و توریستی  استان در سال جاری بازدید داشته اند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جلیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش بیش از 18 درصدی میزان بازدید از مراکز توریستی و تفریحی استان در 10 ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری بیش از 3 میلیون و 815 هزار نفر از مراکز توریستی و تفریحی استان بازدید داشته اند.

جباری با اشاره به اقامت بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر از مسافرین  در مراکز اقامتی، هتل ها و میهمان پذیرها استان اظهار کرد: میزان اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی استان نسبت به زمان مشابه سال گذشته از افزایش 8 درصدی بهره مند بوده است.

وی اظهار کرد: ضریب اشغال هتل های استان در سال جاری با افزایش 2برابری نسبت به 10 ماهه سال گذشته به 70 درصد رسیده است که نشان از رونق صنعت گردشگری استان در سال جاری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه با بهره برداری از چندین طرح در دهه فجر سال جاری با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال برای بیش از 160 نفر اشتغالزایی خواهد شد افزود: بهره برداری از یک واحد مجموعه اقامتی در ارومیه با سرمایه گذاری 30 میلیاردی بخش خصوصی، کلنگ زنی موزه میاندواب و بوکان، رونق بخشی به ظرفیت های منطقه گردشگری تخت سلیمان تکاب، بهره برداری از 4 واحد اقامتی بوم گردی در شهرستان های ارومیه، نقده تکاب از جمله این طرح ها است.

وی با بیان اینکه میزان تقاضا برای احداث واحد های بوم گردی در استان رشد قابل توجهی داشته است گفت: در سال جاری 170 مورد تقاضا ثبت و با 112 مورد از این ها موافقت اصولی به عمل آمده است که در حال حاضر 25 پرونده در مرحله دریافت تسهیلات قرار دارند.

جباری افزود: با بهره برداری از طرح های مذکور تا پایان سال جاری مراکز بوم گردی استان به 30 مرکز افزایش خواهد داشت.

وی در تشریح اقدامات اداره کل میراث فرهنگی در راستای احیا و مرمت ابنیه تاریخی استان خاطرنشان کرد: شروع عملیات احیای مسجد جامع ارومیه، احیای ابنیه پردیس دانشگاهی ارومیه، احیای بیش از 100 بنای تاریخی در سطح استان با اعتباری بالغ بر12 میلیارد تومان، توجه ویژه به بافت های تاریخی در شهرستان های ارومیه،خوی و تکاب و آغاز عملیات احیای محورهای فرهنگی تاریخی این شهرستان ها از جمله اقدامات انجام گرفته در طول یک سال گذشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از محل تمامی منابع ملی و استانی برای 542 طرح با ظرفیت اشتغالزایی بیش از 1300 نفر در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بالغ بر 925 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و از این تعداد 263 طرح تاکنون موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

وی افزود: در 7 ماهه سال جاری 36 مورد مجوز سرمایه گذاری درحوزه گردشگری با حجم سرمایه گذاری بیش از 7 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 771 نفر  صادر شده است.

جباری از ثبت هزار و 604 اثر اعم از آثار تاریخی و طبیعی استان در فهرست آثار ملی خبر داد و تصریح کرد: 66 اثر منقول و اشیا و آثار موزه ای، 28 اثر معنوی، 7 اثر طبیعی و 2 اثر در حوزه دفاع مقدس از جمله مهم ترین آثاری است که اخیرا به ثبت رسیده اند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.