رشید نقی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برای هر واحد 180 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی حدود 9 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: شهرستان نقده دارای هشت هزار و 300 واحد روستایی است و تاکنون سه هزار و 500 واحد از کل این مساکن مقاوم سازی شده است.
وی افزود: نزدیک به پنج هزار واحد روستایی باقیمانده نیز در برنامه زمانی هشت ساله مقاوم سازی می شود.
وی تاکید کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است و روستاییان می توانند از این تسهیلات تا سقف 200 و 180 میلیون ریال با بازپرداخت 15 ساله بهره مند شوند.
نقی زاده اضافه کرد: مهمترین هدف تسهیلات اعطایی برای مقاوم سازی مسکن روستایی، ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله است و روستاییان باید همراهی بیشتری در این خصوص داشته باشند.
وی ادامه داد: روستاییان می توانند جهت استفاده از خدمات رایگان مشاوره تخصصی در خصوص اصول فنی منطقه از این اداره کمک بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی آمار تلفات کاهش یابد.
وی بیان کرد: همچنین همزمان با دهه فجر یک طرح هادی به میزان زیرسازی چهار هزار و 400 متر مکعب، آسفالت 22 هزار و 100 متر مربع و جدول گذاری سه هزار متر مربع با 2میلیارد و 680 میلیون ریال هزینه به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: همچنین همزمان با دهه فجر امسال 250 جلد سند جدید برای خانه های روستایی این شهرستان صادر می شود.
وی بیان کرد: هشت هزار و 333 واحد مسکونی روستایی در نقده وجود دارد که تاکنون بیش از پنج هزار واحد از این تعداد سنددار شده است.
وی گفت: متقاضیان این طرح می توانند مدارک خود را به دهیاری تحویل دهند و از سفر به شهر خودداری کنند که در این صورت کارشناسان این اداره به دهیاری روستاها مراجعه و اسناد لازم را تحویل می گیرند.
به گزارش ایرنا نقده دارای 95 روستا بوده که 77 روستا بالای 20 خانوار و 18روستا زیر 20 هزار خانوار است و یکهزار و 193 خانوار با جمعیتی بالغ بر 36 هزار و 56 نفر در این روستاها زندگی می کنند.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد .
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.