محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 784 پرونده قاچاق وارد شعبه های مختلف شده که از این میزان تنها حدود 30 مورد رسیدگی نشده است.
وی اضافه کرد: نزدیک به سه هزار و 750 مورد از این پرونده ها در شعبه های تعزیرات حکومتی رسیدگی و برای آنها حکم صادر شده است.
وی بیان کرد: این آمار نشان می دهد که 99 درصد پرونده های ورودی به شعب تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در سال جاری رسیدگی شده و تنها یک درصد باقی مانده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: قاچاقچیان کالا و ارز در این استان امسال به پرداخت 676 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
اقوامی افزود: قاچاق ارزهای مختلف از جمله دلار، یورو و لیر، کالاهایی نظیر سیگار، سوخت، البسه، طلا و زیورآلات، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی از جمله مهمترین پرونده های قاچاق طی این مدت در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی بیان کرد: میزان جریمه های در نظر گرفته شده برای این متخلفان علاوه بر کالاهای ضبط شده از آنان است که این کالاها نیز صدها میلیارد ریال قیمت گذاری شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق است و سالانه صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می شود.
تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز، تخلفات بهداشتی، درمانی، کالایی و خدماتی است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.