سیروان قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 913 خودرو نیز در مرحله اول مراجعه قادر به دریافت برگه های معاینه فنی نشده و در تست های معاینه فنی مردود شده است که حدود 14 درصد را شامل می شود.
وی بیان کرد: بیشترین علت مردودی خودروها از تست های معاینه فنی مربوط به آلایندگی خودروها، مشکلات در سیستم ترمز، ضعف در کمک فنرها و نامناسب بودن شکل ظاهری آنها بوده است.
وی با اشاره به تجهیز مرکز معاینه فنی خودروی سردشت به دوربین های پلاک خوان اضافه کرد: ثبت و پذیرش خودروها برای معاینه فنی در این مرکز توسط دوربین پلاک خوان انجام می شود که پس از قرائت پلاک خودرو توسط دوربین، مشخصات خودرو مربوط به آن پلاک از سامانه پلیس استخراج و روند معاینه فنی آغاز می شود.
وی ادامه داد: الزام مراجعه خودروها به صورت حضوری به مراکز معاینه فنی، کاهش تخلفات در امر صدور برگه، دسترسی پلیس به لیست خودروهای دارای معاینه فنی از سامانه، توانایی اعمال قانون از طریق سیستم برای خودروهای فاقد معاینه فنی و کاهش مدت زمان پذیرش به دلیل عدم ورود اطلاعات خودرو توسط کاربر به صورت دستی مزایای طرح تجهیز مراکز پنجگانه معاینه فنی خودور به دوربین های پلاک خوان است.
به گزارش ایرنا، تنها یک مرکز معاینه فنی خودروهای سبک بنزینی با ظرفیت پذیرش 60 خودرو در شهرستان فعالیت دارد.
برهمین اساس خودرو‌های سواری تولید داخل و خودرو‌های خارجی که سن آن‌ها بیش از ۴ سال باشد، ملزم به دریافت گواهینامه معاینه فنی هستند.
طبق قانون در سال ۹۷، سه گروه خودرو‌های داخلی تولید سال ۱۳۹۲ و قبل از آن، خودرو‌های وارداتی تولید سال ۲۰۱۳ و قبل از آن و خودرو‌های عمومی تولید سال ۱۳۹۵ و قبل از آن باید دارای معاینه فنی باشند.
7562/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.