علی عبدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار مورد از این طرح ها، واحد تولیدی صنعتی است که وارد چرخه تولید می شوند.
وی ادامه داد: طرح چفت کاپوت خودرو با ظرفیت تولید 840 هزار عدد در سال، تولید لامپ «LED» با ظرفیت تولید 6 هزار عدد در سال، سنگبری با ظرفیت تولید 30 تن در روز و قطعات خودرویی با ظرفیت تولیدی 100 تن در سال ویژگی این واحد های تولیدی است.
وی بیان کرد: برای بهره برداری از این طرح ها 98 میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره برداری از آنها برای 189 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اضافه کرد: قطعات پلیمری بدنه خودرو، تولید لامپ LED، سنگبری انواع سنگ های تزئینی و تولید قطعات جلوبندی انواع خودرو محصول تولیدی این واحدهای تولیدی است.
وی با اشاره به ویژگی های طرح های عمرانی قابل بهره برداری گفت: زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر، خط انتقال پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب، تهیه مصالح و اجرای شبکه 20 کیلوولت، اجرای شبکه توزیع گاز، تهیه مصالح و اجرای شبکه آب، تهیه مصالح و اجرای شبکه آب شبکه جمع آوری فاضلاب طرح هایی هستند که در شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اجرایی شده است.
عبدلی بیان کرد: این طرح های در شهرک های صنعتی شهرستان های اشنویه، خوی، ارومیه و ماکو به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: 29 میلیارد و 54 میلیون ریال از محل اعتبارات عمران استانی برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.