فاطمه مقدم تبریزی روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این مقالات، پژوهش رحیم شرفخانی از اعضای هیات علمی این دانشکده باعنوان Chlorpromazine versus piperacetazine for schizophrenia درمجله Cochrane Database of Systematic Reviews ˈبا درجه علمی ISI و IF =6.754 چاپ شده و به موضوع بررسی اثرات بالینی و عوارض دارویی 2 دارو در درمان بیماران اسکیزوفرنیایی پرداخته است.
وی افزود: همچنین مقاله امیر شیخ محمدی ازدیگر اعضای هیئت علمی این دانشکده با عنوان Concentrations of arsenic and lead in rice (Oryza sativa L.) in Iran: A systematic review and carcinogenic risk assessment درمجله Food and Chemical Toxicology با درجه علمی ISI ازجمله این موفقیت هاست.
وی درخصوص این مقاله گفت: تحقیق حاضر بر روی مقدار فلزات سنگین آرسنیک و سرب موجود در برنج های ایرانی صورت گرفت.
وی بیان کرد: حمایت وپشتیبانی از چاپ مقالات اعضای هیات علمی، دانشجویان و محققان دانشکده علوم پزشکی خوی درمجلات معتبرالمیپاد درجه علمی ISI وعلمی پژوهشی، کمک به پذیرش و ارایه مقالات در کنفرانس های بین المللی داخلی وخارجی از مهمترین برنامه های این دانشکده در حوزه پژوهش است.
تبریزی افزود: اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی خوی با توجه به رویکرد علمی و پژوهشی ایجاد شده در تاسیس دانشکده علوم پزشکی خوی از این ظرفیت بالقوه استفاده کرده و توانسته‌اند علاوه برارتقای کمی، نسبت به کیفیت ‌بخشی مقالات در مجلات معتبر (علمی و پژوهشی، اسکوپوس و ISI ) دست یابند.
به گزارش ایرنا، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی قبل از این تحت عنوان دانشکده پرستاری فعالیت داشت و از سال گذشته و با تدابیر دولت، به دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافته است.
8135/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.