مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: دهیاریها در استان به دنبال درآمد زایی در روستاها باشند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی خدرلو در جلسه مشورتی دهیاران شهرستان ماکو که در محل فرمانداری ترتیب یافت با اشاره به  عزم دولت برای ارائه خدمات و تسهیلات لازم به روستائیان  گفت : در سطح استان در 5 سال گذشته 4 هزارو 200 میلیارد ریال به دهیاریهای استان پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه در سال گذشته هم 35 میلیارد ریال به دهیاریهای شهرستان ماکو پرداخت شده است افزود: لازم است دهیاریها در استان با توجه به کمبود اعتبارات به دنبال درآمد زایی برای دهیارها در روستاها باشند.
مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی به نیاز 800 روستا در استان به بازنگری در طرح هادی روستاها هم اشاره کرد و خاطر نشان کرد: طرحهای هادی 260 روستا در استان سال آینده بازنگری خواهد شد.
جعفری مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه ، با اشاره به اینکه امسال 9 هزارو 500 میلیارد ریال به بخشهای مختلف ، در آذربایجان غربی خسارت وارد شده است گفت : این میزان خسارت در 10 ماه گذشته امسال در استان بر اثر سیل ، سرما زدگی ، صاعقه ، رانش زمین و خشکسالی به وجود آمده است.
جعفری  95 درصد از خسارت وارده در استان را در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: در استان 26 نوع حادثه طبیعی عامل خسارت به بخشهای مهم استان است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی،  پیشگیری را مهمترین عامل جلوگیری از خسارتهای احتمالی عنوان کرد و گفت : دهیاران با اطلاع رسانی برای کاهش خسارت برای بیمه نمودن اماکن مسکونی روستائیان اقدام نمایند.
جعفری همچنین از استمهال وامهای کشاورزی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد : وامهای کشاورزانی که در سالهای 96 و 97 دچار خسارت شده اند به مدت سه سال استمهال خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.