اسماعیل رحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته، 500 میلیون ریال برای فنس کشی محوطه تپه باستانی قلایچی این شهرستان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در فاز نخست اجرای این طرح و برای حفاظت از این محوطه، امسال 350 متر فنس کشی انجام خواهد شد و مابقی محوطه که یک هکتار است در سال های آتی اجرا می شود.
وی با بیان اینکه امسال 300 میلیون ریال برای اجرای سنگ فرش، محوطه سازی و بندکشی دیوارهای مسجد جامع حمامیان اختصاص یافته است، گفت: جهت مرمت و بازسازی پل تاریخی سلطان که با 600 سال قدمت از آثار ماندگار دوره صفویه بوکان به شمار می رود نیز 140 میلیون ریال اختصاص یافته است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان با بیان اینکه کار مرمت این اثر به پیمانکار واگذار شده است، اظهار داشت: به محض مساعد بودن شرایط جوی، کار مرمت آن آغاز می شود.
به گزارش ایرنا پل تاریخی سلطان که در یکی از روستاهای بخش مرکزی بوکان قرار دارد 600 سال قدمت دارد و تنها قسمتی از گوشه شرقی آن دچار آسیب جزیی شده است که امسال مرمت خواهد شد.
تپه باستانی قلایچی نیز بر اساس آثار و کتیبه های موجود، مرکز حکومت ماناها بوده و با دولت «اورارتو» در شمالغرب و «آشور» در غرب ایران هم دوره بوده است.
مسجد حمامیان نیز از آثار دوره قاجاریه است که در روستایی به همین نام واقع شده است.
بوکان دارای آثار باستانی فراوانی است که تاکنون 92 اثر از آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.