فرماندار شوط گفت: عاملان قاچاق کالا و ارز مستقیما اقتصاد کشور را در تیررس خود قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حسن عبدالهی اصل، در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان شوط، در تشریح ابعاد قاچاق کالا و ارز و زیان آن به جامعه، از مهمترین آسیب های ناشی از قاچاق کالا و ارز را علاوه بر خسارت های مالی و جانی، لطمه به تولید داخلی دانست و افزود: مبارزه با قاچاق دام زنده و چوب خام بسیار حائز اهمیت است بگونه ای که حتی حمل آنها در کشور قاچاق محسوب میشود لذا جلوگیری از این اقدام شوم نیازمند مدیریت و نظارت بیشتر دستگاه‌های متولی و مرتبط است.

وی همچنین در تشریح عوامل تشکیل دهنده قاچاق کالا در کشور؛ عزم ملی و توجه دقیق به شاخص ‌های آن را مقوله های مهم در ریشه یابی این موضوع عنوان کرد و افزود: قاچاق کالا و ارز یکی از پدیده های بسیار تاثیرگذار در اقتصاد داخلی ،تولید و رونق کسب وکار در کشور است که اثرات منفی جبران ناپذیری دارد.

فرماندار شوط یکی از راه های موفقیت در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز را هماهنگی بین دستگاه های عضو دانست و خاطرنشان کرد: تسریع در بررسی پرونده ها و ایجاد گشت های منظم و هدفدار، همچنین بررسی به موقع گزارش ها از مسائل مهم در حوزه قاچاق کالا و ارز می باشد.

وی نقش آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شهرستان بسیار مهم و موثر خواند و افزود: دانشگاهها، آموزش و پرورش، شهرداریها، بخشداریها و غیره باید آموزش را در همه ابعاد سرلوحه کارها قرار دهند.

عبدالهی اصل همچنین در خطاب به اداره صنعت و معدن و تجارت گفت: افرادی که در فروش کالا و اجناسی که تاریخ انقضای انها تمام شده و یا دو یا سه روز به تاریخ اتمام انها مونده و با برچسب های جعلی برروی اجناس گرانفروشی میکنند باید برخورد قانونی صورت گیرد.

فرماندار شوط ادامه داد: انبارهایی که در شهرستان اقدام به ثبت ننموده اند هر چه سریع تر به ثبت انبار در سامانه شرکت و انبارهای صنعت و معدن و تجارت اقدام نمایند در غیر اینصورت برخورد جدی صورت میگیرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.