فرماندار ماکو گفت: هویت تاریخی و فرهنگی شهرها باید حفظ شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حسین عباسی در دومین کارگاه میراث فرهنگی شهرستان و جلسه آموزش گردشگری و بومگردی در ماکو گفت: صنعت گردشگری و میراث فرهنگی جز مقوله هایی است که در کشورهای دیگر به آن بیشتر پرداخته شده است که در ایران نیز آغاز شده است.

فرماندار ماکو با تاکید براینکه حوزه گردشگری و حفظ آثار میراث فرهنگی به سوی جهانی سازی فرهنگ و تاریخ دیرینه میرود، افزود: بیشترین بهره در این حوزه نصیب خود مردم این دیار خواهد شد و حفظ هویت، تعامل در بین اقوام، صلح بین المللی و در نهایت امنیت را بدنبال خواهد داشت.

فرماندار ماکو با تاکید بر اینکه تمامی ادارات دولتی، غیر دولتی دهیاران باید در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نقش ایفا کنند ادامه داد: لشگر بیکاران تهدید بالقوه‌ای برای شهرستان است که حوزه گردشگری میتواند این تهدید را خنثی کند.

عباسی با اشاره به اینکه باید زیرساختهای میراث تاریخی از امروز برای آیندگان فراهم شود افزود: امروزه گردشگران بجای برج های مجلل و هتل های چندین ستاره دنبال زندگی طبیعی هستند.

وی همچنین در ادامه گفت: هویت تاریخی باید حفظ شود تا هویت ایرانی اسلامی به دنیا انتقال یابد‌.

فرماندار ماکو در ادامه با اشاره به اینکه امید داریم منطقه آزاد ماکو به عنوان قطب گردشگری و بوم گردی نه استان بلکه کشور مطرح شود افزود: تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نقش ایفا کنند تا مشکل توسعه و در آمد عمومی مردم از تهدید، دور باشد.

عباسی در ادامه گفت: ابزار های توسعه فرهنگی که ریشه اصلی در اقتصاد دارد را حوزه گردشگری و حفظ آثار میراث فرهنگی یاد کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.