کیومرث دانشجو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران و برف طی دی سال جاری از همه 27 ایستگاه بارش سنجی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گزارش شد.
وی اضافه کرد: در دی ماه امسال ایستگاه های سردشت و پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و ایستگاه باراندوزچای ارومیه بیشترین بارش را به خود اختصاص داد.
وی بیان کرد: میزان بارش در هر کدام از ایستگاه های سردشت و پیرانشهر طی دی ماه جاری به ترتیب 156 و 139 میلی متر بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: طی دی سال جاری در ایستگاه باراندوز ارومیه نیز 77.5 میلی متر بارش ثبت شد.
دانشجو گفت: ایستگاه های تکاب، بوکان، اشنویه، مهاباد نیز به ترتیب با 68، 66، 65 و 61 میلی متر پس از سردشت، پیرانشهر و باراندوز ارومیه بیشترین میزان بارش را در دی ماه امسال به خود اختصاص داد.
وی افزود: ایستگاه های پلدشت، شهرچای (گلمانخانه) و نازلوچای (موش آباد) ارومیه نیز به ترتیب با هشت، 12 و 12.2 میلی متر کمترین بارش را در دی ماه امسال داشت.
وی اضافه کرد: متوسط بارش سال آبی جاری در استان 214.5 میلی متر، حوضه های زاب، دریاچه ارومیه و ارس به ترتیب 496، 216 و 131 میلی متر بوده است.
به گزارش ایرنا متوسط بارش در آذربایجان غربی بین 400 تا 500 میلی متر است ولی امیدواری ها در خصوص افزایش میزان بارش طی سال آبی جاری به بیش از 500 میلی متر افزایش یافته است.
سال آبی از اول مهر آغاز می شود و تا 31 شهریورماه ادامه می یابد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.