به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری شامگاه روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: سازمان امور زندان ها در اسرع وقت نسبت به پیگیری این مساله اقدام کند تا دخترانی که به کانون اصلاح و تربیت انتقال داده می شوند، با زندانیان در یک مکان مشترک نباشند.
وی ادامه داد: همچنین مهدکودکی برای نگهداری فرزندان بانوان زندانی ساخته شود تا فرزندان این افراد در محیطی به دور از زندان با مادران خود ملاقات کنند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت بدهی های سال های 1394 و 1395 بهزیستی به مراکز ترک اعتیاد باید پیگیری شود، اعلام کرد: مسوولان بهزیستی نامه ای در این خصوص تنظیم و تحویل استانداری دهند تا مساعدت های لازم صورت گیرد.
شهریاری اضافه کرد: تمام روسای کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید تا 10 اسفند سال جاری برنامه های کنترلی خود را برای سال آینده تحویل شورا دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 18 مرکز ماده 15 ترک اعتیاد با ظرفیت یکهزار و 80 نفر در استان وجود دارد.
علی مصطفوی ادامه داد: برای شناسایی معتادان در آذربایجان غربی در حال تهیه سند چشم انداز در این خصوص هستیم که به زودی به اتمام می رسد.
وی با اشاره به لزوم نظارت بر آرایشگاه های زنانه و باشگاه های بدنسازی در سطح استان در خصوص توزیع مواد مخدر گفت: نظارت جدی بر این مراکز وجود ندارد و این امر در حال تبدیل شدن به یک معضل اجتماعی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه 90 مرکز درمان اعتیاد در سطح استان فعالیت می کند، گفت: 23 مرکز از این تعداد دولتی و 67 مرکز خصوصی است.
ابراهیم حسنی گفت: 68 مورد بازدید از این مراکز صورت گرفته که 51 مورد در سطج شهرستان ارومیه و باقی در شهرستان ها انجام شده است.
وی ادامه داد: 15 هزار و 812 نفر در این مراکز از خدمات درمانی ترک اعتیاد بهره مند شده اند که 672 مورد مراجعه کننده زن و باقی مراجعه کنندگان مرد بودند.
وی با اشاره به لزوم نظارت جدی بر مراکز عطاری ها اضافه کرد: در برخی موارد شاهد هستیم که این مراکز به جای فروش گیاهان دارویی اقدام به فروش مواد مخدر صنعتی می کنند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: 13 هزار و 277 کیلوگرم انواع پیش ساز و مواد مخدر طی سال جاری در این استان کشف شده است.
سردار سرتیپ دوم مسعود خرم نیا ادامه داد: در این راستا 19 هزار و 542 نفر قاچاقچی و توزیع کننده دستگیر و 70 باند در این راستا منهدم شده است.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه علی مصطفوی به سمت رییس کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی منصوب شد.
طبق بررسی های میدانی مصرف مواد مخدر بین سال های 1390 تا 1395 در آذربایجان غربی، میزان شیوع اعتیاد استان از 3.39 درصد و رتبه چهارمی کشور به 2.5 درصد و رتبه 22 کشوری رسیده که نشانه موفقیت در طرح های آگاه سازی مردمی است.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.