شهردار ارومیه گفت: قیام دوم بهمن مردم ارومیه نقش مهمی در اضمحلال رژیم ستم شاهی داشت.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی محمد حضرت پور به مناسبت دوم بهمن ماه سالروز حماسه مردم قهرمان ارومیه پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

بسمه تعالی

دوم بهمن سالروز سقوط طاغوت در ارومیه است. روزی که مردم همیشه در صحنه ارومیه اسلحه به دست گرفته و قیامی مسلحانه را برای نخستین بار در سطح کشور رقم زدند و این مهم خود نقش بسیار مهم و انکارناپذیری در اضمحلال و از هم پاشیدگی رژیم ستم شاهی و برچیده شدن این حکومت فاسد داشت.

ارومیه همیشه پیشرو بوده و در دوم بهمن نیز به خوبی این مسئله را یادآوری کرد که هرجا در جهت مقابله با ظلمت و تاریکی نیاز باشد ، مردم این شهر با جانفشانی آماده هرگونه ایثار و فداکاری هستند.

مرحوم شیخ غلامرضا حسنی به عنوان رهبر قیام مسلحانه ارومیه علیه رژیم منحوس پهلوی نقش بارز و بی بدیلی در جذب، ساماندهی، آموزش و رهبری انقلابیون داشت و گرامیداشت دوم بهمن ماه بدون نام حسنی امکان ناپذیر است.

حجت الاسلام مرحوم حسنی نامی است که با تاریخ دوم بهمن و حماسه های ارومیه گره خورده است. ایشان بودند که با کمک مردم ارومیه دوم بهمن ماه را رقم زدند و ایشان بودند که در ناامنی های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی هرجا خلأ ایجاد شد با حضور مقتدرانه خویش درسی عبرت آمیز و فراموش نشدنی به اشرار و تروریست های تجزیه طلب داد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر پیروزی انقلاب اسلامی، مرحوم شیخ غلامرضا حسنی و همچنین رزمندگان و ایثارگران آن دوران پر از شکوه و حماسه، یادآور می شوم هم اکنون نیز مردم قهرمان و ولایتمدار ارومیه هرکجا نیاز به حضور در جهت دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی، شهدا و همچنین ولایت فقیه باشد بدون کوچکترین تردیدی و به هر شکل ممکن و در هر مکانی آمادگی حضور دارند و شور و اشتیاق این مردم برای حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از سال 57 است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.