نماینده ولی فقیه آذربایجان غربی گفت: دوم بهمن مظهر و نماد مقاومت مظلومانه یک ملّت در برابر فزون طلبی غاصبان حکومت و دیکتاتورهای تا بن دندان مسلح بود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در سالروز حماسه 2 بهمن 57  و سرآغاز قیام مسلحانه مردم انقلابی ارومیه علیه رژیم منحوس پهلوی پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ ملّتها روزهایی دارد که نقاط عطف آنها محسوب می شود، نقاط عطف تاریخی آن چنان در تار و پود جامعه تنیده و ‌آنچنان در تغییرات بنیادین جوامع تأثیر گذار هستند که هیچگاه فراموش نمی شوند.

اکنون که دربهار چهل سالگی انقلاب شکوهمند مردم ایران علیه ظلم و طاغوت قرار گرفته ایم طلیعه قیام ها وحماسه های مردم انقلابی ایران بیش از پیش نمایان تر و درخشان تر میشود.

در تقویم انقلاب‌ ، حماسه مقاومت مسلحانه مردم قهرمان ارومیه در 2 بهمن سال 1357 برگ زرینی شد برای تکریم و تمجید قهرمانانی که در این روز بپا خواسته و علیه ظلم و بیداد، فریاد عدالت خواهی و آزادی سرکشیدند.

دو بهمن 57 روز مقاومت مسلحانه برای دفاع از حریم مسجد اعظم ، خانه خدا ، خانه مردمان حق پرست ، یگانه سنگر، تنها امید پایگاه یاران انقلاب در روزهای سخت مبارزه، مظهر و نماد مقاومت مظلومانه یک ملّت در برابر فزون طلبی غاصبان حکومت و دیکتاتورهای تا بن دندان مسلح بود.

این روز، روز نزول نصرت الهی و به ثمر نشستن وعدة الهی « اِنْ تَنْصُر الله ینصُرکُمْ » بود تا مردم ارومیه با هدایت های روحانیت مبارز و انقلابی که در رأس آن مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی (ره)  حضور داشت ، به پا خیزند و در 22 بهمن درخت نوپای انقلاب را به ثمر نشانند.

اکنون که در سالروز این روز شکوهمند هستیم یاد و نام شهیدانی که در این راه با نثار خون خود باعث سربلندی و اعتلای انقلاب اسلامی شده اند را گرامی میداریم و امیدواریم این روز بزرگ حماسه ساز، نسل به نسل به آیندگان منتقل شده و ماندگار بماند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.