دبیر برگزاری این مسابقات روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هشتمین دوره این مسابقات با حضور بیش از 100 نفر در قالب 28 تیم از شهرهای بانه، ربط، بوکان، مهاباد و سردشت و با همکاری شورای اسلامی شهر مهاباد و شهرداری خلیفان برگزار شد.
جلال محمدزاده اضافه کرد: در این رقابت ها 55 بازی طی سه روز بین تیم های شرکت کننده برگزار شد که در پایان تیم سابلاغ مهاباد مقام نخست و تیم های گاگش سفلی و سلامت بوکان به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: به تیم های اول این مسابقات «مازوی زیرین» (گوی زرین) و به تیم های دوم و سوم نیز به ترتیب مازوی نقره و برنز و جوایز نقدی اهدا شد.
به گزارش ایرنا، هفتمین دوره این مسابقات با حضور 30 تیم به میزبانی روستای کیتکه مهاباد برگزار شد.
بازی جورابین یکی از محبوبترین بازی های بومی مناطق کردنشین جنوب آذربایجان غربی به شمار می رود که در فصول پاییز و زمستان به ویژه در مناطق روستایی برگزار می شود.
در این بازی 2 تیم حضور دارند که به ترتیب نوعی گوی چوبین به نام مازو را در داخل 2 ردیف از جوراب های مخصوص محلی پنهان می کنند که تیم مقابل باید آن را پیدا کند.
تیم ها با پیدا کردن گوی امتیاز کسب می کنند و تیمی که بتواند امتیاز خود را به عدد 150 برساند به عنوان برنده بازی معرفی می شود؛ چنانچه امتیاز تیم ها نزدیک به هم باشد، بازی به دور دوم کشیده می شود.
تیمی که بتواند در 2 مرحله بیشترین امتیاز را کسب کند تیم برتر خواهد بود و در صورت تساوی امتیازها، تیم برنده در دور سوم بازی مشخص می شود.
سرعت عمل و تمرکز حواس در این بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.