اسماعیل محمدیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان فرآورده خام دامی با نظارت و بازدید کارشناسان و بازرسان این شبکه و پس از نمونه گیری و آزمایش های لازم، غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و با حکم قضایی نسبت به معدوم سازی آن اقدام شده است.
وی ادامه داد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.
محمدیانی اظهار داشت: از مجموع این مواد، 30 تُن آن را گوشت سفید و 6 تُن دیگر را گوشت قرمز و اندرون های غیرقابل مصرف بوده است.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و 654 مورد بازرسی و بازدید از فروشگاه های عرضه گوشت و مرغ و مراکز تولید و فرآوری های خامی دام صورت گرفته است.
رییس شبکه دامپزشکی بوکان گفت: در طول ماه های گذشته نیز 209 مورد صدور پروانه برای ماشین های حمل دام و خوراک دام انجام شده است.
وی یکی از رسالت های مهم سازمان دامپزشکی را نظارت بر فرآورده های خام دامی از زمان تولید تا مصرف عنوان کرد و افزود: به شهروندان توصیه می شود در هنگام خرید این فرآورده ها به برچسب تاریخ تولید و مصرف درج شده بر روی محصولات توجه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، طرح نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی در بوکان به صورت مستمر در راستای حفظ سلامت عمومی اجرا می شود.
سال گذشته نیز بیش از 37 تن گوشت فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان جمع آوری و معدوم شد.
بوکان دارای 36 واحد عرضه گوشت قرمز، 9 واحد فروش ماهی و 40 واحد مرغ فروشی است.
7510/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.