افسانه بازیار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افتتاح این کتابخانه روستایی در قالب طرح «بخوانیم و ببخشیم» که از مدتی قبل در این شهرستان اجرا می شود، صورت گرفت.
وی افزود: به منظور ایجاد وحدت رویه، افزایش تأثیرگذاری و ایجاد شور همگانی در مراکز سراسر کشور شعار «بخوانیم و ببخشیم» انتخاب شده است که در قالب این طرح خیران و دوستداران مطالعه، پس از خواندن کتاب برای ترویج این فرهنگ آن را به دیگران نیز اهدا می کنند.
بازیار افزود: به این کتابخانه روستایی که در مدرسه ادب این روستا ایجاد شده، 150 جلد کتاب در موضوعات مختلف و جذاب برای استفاده دانش آموزان این روستا توسط خیران اهدا شده است.
مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهاباد اظهار داشت: اولویت راه اندازی کتابخانه های روستایی برای مناطق محروم و کم برخوردار تعریف شده است.
بازیار با بیان اینکه تاکنون در 17 روستای محروم این طرح اجرا شده است، بیان کرد: در طرح «بخوانیم و ببخشیم»، کتابخانه ها با همکاری آموزش و پرورش در محیط مدارس روستایی اجرا می شود و در آینده نزدیک چندین کتابخانه دیگر در روستاهای محروم بخش خلیفان مهاباد نیز صاحب کتابخانه می شود.
به گزارش ایرنا، روستای گرده گرو از توابع بخش مرکزی مهاباد بیش از 500 نفر جمعیت و 70 دانش آموز مقطع ابتدایی دارد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت و 6 کتابخانه عمومی در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.