سیدانور حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ جهت خرید 45 دستگاه تراکتور و 70 دستگاه انواع ادوات در این شهرستان به منظور تجهیز حمل و نقل بخش کشاورزی این شهرستان هزینه شده است.
وی افزود: از محل اعتبارات خط 6 مکانیزاسیون، 34 میلیارد و 850 میلیون ریال جهت خرید 40 دستگاه تراکتور و 36 دستگاه ادوات و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز چهار میلیارد و 560 میلیون ریال جهت خرید پنج دستگاه تراکتور و چهار دستگاه ادوات جذب شده است.
حسینی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان مکانیزاسیون این شهرستان اظهار داشت: امسال همچنین 30 دستگاه ادوات کشت مستقیم که شامل خاکورز پنج شاخه و هفت شاخه، کشت مستقیم آبی، کشت مستقیم دیم و دستگاه چغندرکار بدون کودکار و یک میلیارد و300 میلیون ریال نوار تیپ از محل اعتبارات طرح احیای دریاچه ارومیه خریداری و به متقاضیان تحویل داده شده است.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون در این شهرستان 2.87 اسب بخار است، گفت: استفاده از این ادوات و دستگاه ها نقش مهمی در توسعه بخش مکانیزاسیون، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش مصرف سموم و کودها، جلوگیری از ریزش در برداشت محصولات و در نتیجه کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری دارد.
حسینی گفت: جهت توسعه و تقویت ناوگان مکانیزاسیون این شهرستان همچنین تسهیلات یارانه دار50 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و تسهیلات اعطایی جهت خرید نوار تیپ نیز 100 درصد یارانه دار است.
به گزارش ایرنا مکانیزاسیون به مفهوم کاربرد ماشین در فرآیند تولید محصولات کشاورزی در جهت کاهش هزینه تولید، انجام به موقع عملیات کشاورزی، کاهش هزینه ­های کارگری، مدیریت مصرف نهاده­ ها است که در نهایت منجربه ارتقاء بهره وری و افزایش کمی و کیفی تولید می­ شود.
اشنویه دارای 34 هزار هکتار زمین زراعی است که از این مقدار23 هزار هکتار آن زیرکشت محصولات زراعی است.
9870/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.