امیر مطلوبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری تکاب و بخشداری و دهیاری تخت سلیمان با هدف معرفی ظرفیت های تاریخی و طبیعی این منطقه و در سطح گسترده ای اجرا خواهد شد.
وی افزود: با توجه به وجود مناطق بکر طبیعی، مجموعه جهانی تخت سلیمان و آبگرم های فراوان در این منطقه برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در معرفی توانمندی های منطقه و جذب گردشگران در فصل زمستان موثر باشد.
مطلوبی به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرده و گفت: در این جشنواره بخش های مختلفی مانند جشنواره آدم برفی، ساخت ائلمان های تاریخی این شهرستان با برف و یخ، برپایی غرفه های غذاهای سنتی و بومی، برگزاری مسابقات و بازیهای محلی و چندین برنامه مفرح دیگر برای شرکت کنندگان در این جشنواره در نظر گرفته است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب اضافه کرد : سعی خواهیم داشت با هماهنگی های لازم با انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اقدام به دعوت از تورهای گردشگری از مراکز استان و تهران کرده تا ظرفیت های گردشگری منطقه به هموطنان معرفی شود.
مطلوبی از همکاری فرمانداری و اداره ورزش و جوانان، فرهنگ ارشاد اسلامی، مجموعه جهانی تخت سلیمان، بخشداری و دهیاری تخت سلیمان و اقامتگاه های بوم گردی موجود در منطقه قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا مجموعه میراث جهانی و گردشگری تخت سلیمان که در 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده و در سال 1382 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده از مهترین آثار تاریخی کشور است که ظرفیت مهم و بستری مناسب برای توسعه صنعت گردشگری این شهرستان است.
این محوطه تاریخی سالانه پذیرای بیش از 50 هزار گردشگر داخلی و خارجی است اما از زیرساخت های گردشگری از جمله راه های دسترسی مناسب بهره مند نیست.
چمن متحرک چملی گل ، آبشار دوقلوی قینرجه، زندان سلیمان، مجموعه چشمه های آبگرم احمد آباد و قینرجه، کاخ ها و خانه های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی تکاب است.
7514/6185/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.