غلامعلی عرب خدایی روز دوشنبه در همایش ارومیه شهر هوشمند 'تحول دیجیتال' افزود: به جوانان و صاحبان ایده باید اعتماد کرد تا بتوان بسیاری از چالش های حوزه شهر هوشمند را مدیریت کرد.
وی اظهار داشت: در عصر حاضر با توجه به تحول لحظه ای در حوزه فناوری اطلاعات و دیجیتال، جوانان به دلیل قابلیت های فراوان از صاحبان واقعی این حوزه به شمار می روند که باید با حمایت از این نسل زمینه تحول ارائه خدمات بهتر را فراهم کرد.
وی ادامه داد: شهر هوشمند با مردم هوشمند شکل می گیرد و این امر در شهرستان ارومیه با همکاری رسانه ها تا حد زیادی محقق شده است.
وی اضافه کرد: یک شهر هوشمند بهتر از یک شهر سنتی می‌تواند به چالش‌های ناشی از افزایش جمعیت واکنش نشان دهد و با بهره‌گیری موثرتر از منابع دولت‌ها می‌توانند هزینه‌ها را پایین بیاورند، کیفیت زندگی را ارتقا دهند و نیاز نسل‌های آینده را برآورده کنند.
وی ادامه داد: شهر هوشمند، شهرهایی که برمبنای صفر و یک و یا به تعبیری فناوری اطلاعات ساخته می شوند و همه چیز در آنها از دولت و شهروندان گرفته تا حمل و نقل و انرژی و محیط زندگی کاملا مجازی و هوشمند اداره می شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این همایش گفت: شبکه فیبرنوری از سال آینده در ارومیه اجرایی می شود و برای اجرایی شدن این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
حسین بخشایشی افزود: در این راستا کمیته ویژه ای با هدف تدوین نقشه راه تشکیل شده که این کمیته زیر نظر مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه فعالیت می کند.
وی بر ضرورت حمایت استانداری و دستگاه های اجرایی آذربایجان غربی برای تحقق شهر هوشمند در ارومیه تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی نیز برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز شهر هوشمند، باید وارد این حوزه شود.
به گزارش ایرنا، تمبر یادبود ارومیه شهر هوشمند نیز در این همایش رونمایی شد.
همایش یک روزه ارومیه شهر هوشمند 'تحول دیجیتال' با برگزاری کارگروه‌های تخصصی با هدف تببین اهداف شهر هوشمند ادامه یافت.
شهر هوشمند یک منطقه شهری است که از انواع مختلف سنسور‌های الکترونیکی برای جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن‌ها استفاده می‌کند، که این اطلاعات برای مدیریت دارایی‌ها و منابع شهری کارآمد است.
این پروسه، شامل اطلاعات جمع‌آوری شده از شهروندان، دستگاه‌ها و منابع شهری است که پردازش و تجزیه و تحلیل می‌شود تا به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه، آب، تأمین شبکه های، زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم‌های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه‌ها و بیمارستان‌ها و دیگر خدمات اجتماعی کمک کند.
ایده شهر هوشمند، ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و دستگاه‌های مختلف متصل به شبکه (اینترنت اشیاء یا IoT) است، برای بهینه‌سازی بهره‌وری از خدمات و کاربری‌های شهری و اتصال آن به شهروندان است.
تکنولوژی شهر هوشمند اجازه می‌دهد تا مقامات یک شهر با جامعه و زیرساخت‌های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کنند.
ارومیه بزرگترین شهر استان آذربایجان غربی است و بیش از 10 هزار هکتار مساحت و 750 هزار نفر جمعیت دارد.
8137/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.