محمود بدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مقاوم سازی این تعداد واحد مسکونی حدود 820 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می شود و نیازمند مقاوم سازی است.
وی با اشاره به اینکه 103 هزار واحد مسکونی آذربایجان غربی برای مقاوم سازی به بنیاد مسکن مراجعه کردند، اضافه کرد: مقاوم سازی 76 هزار و 800 واحد در سال های اخیر انجام شده است.
وی بیان کرد: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه 12 هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی می شود تا تمام واحدهای موجود زیر پوشش قرار گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین همزمان با ایام دهه فجر 9 طرح هادی در شهرستان های استان با 43 میلیارد و 265 میلیون ریال هزینه به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی روستایی در 586 روستای آذربایجان غربی اجرایی شده، ادامه داد: برای اجرای این طرح ها بیش از یکهزار میلیارد ریال هزینه شده است.
بدلی گفت: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می شود.
وی با اشاره به سایر برنامه های این اداره کل در ایام دهه فجر بیان کرد: صدور سند برای یکهزار واحد مسکونی از دیگر برنامه های بنیاد مسکن آذربایجان غربی در دهه فجر امسال است.
وی با اشاره به اینکه یکهزار و 605 روستای بالای 20 خانوار استان از طرح سنددار کردن اماکن روستایی بهره مند شده است، اضافه کرد: 235 هزار و 693 واحد مسکونی روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون 169 هزار و 86 واحد از این تعداد سنددار شده است.
به گزارش ایرنا در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 هجری شمسی و تحت عنوان روان بخشی روستاها در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 هجری شمسی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد، تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح های مذکور است.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.