مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کتاب های کمک درسی فراوانی در مدارس وارد شده که باید حذف شوند.

به گزارش ایسنا منطقه اذربایجان غربی ابراهیم محمدی در پنجمین اجلاس روسای ادارات و مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: مدیران مناطق باید رسالت خود را به شکل صحیح در این زمینه انجام دهند و این کتاب های کمک درسی را از سیستم آموزشی حذف کنند.

وی اضافه کرد: اولویت ارزشیابی در مدارس فقط درصد قبولی نیست و باید مدارس را شاداب سازی کرد و اجازه داد تا دانش آموزان شاداب باشند و جست و خیز کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت و متولی کم و کیف فضای آموزشی است؛ اما متولی استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس اداره کل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس بوده و در مناطق و نواحی مدیران مناطق و نواحی موظف به پیگیری هر دو مورد هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: همه مدیران مناطق جزو مسئولان در نظام جمهوری اسلامی بوده وخدمت به مردم وظیفه انان است.

وی اظهار کرد: وجود 220 هزار شهید در جامعه اسلامی که5 هزار تن از این شهدا معلم بودند و 36 هزار دانش آموز و 500 هزار جانبازمسئولیت فرهنگیان را در جامعه و دانش آموزان دو برابر می کنند.

محمدی افزود: بازدید از پروژه هایی که در حال ساخت است در اولویت برنامه مدیران مناطق باشد، کلنگ زنی نیازی به آیین ندارد و جایی کلنگ زنی شود که حتما اعتبار ساخت آن تامین است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی درباره استراتژی آموزش و پرورش در زمینه استقرار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: اقدامات زمینه ای و اجرایی بسیاری در این زمینه تدوین شده که با برنامه های تدارک دیده شده اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات زمینه افزود:استقرار سند تحول بنیادین،  پایش شاخص های استقرار سند،تهیه برنامه اجرایی سند،تصویب و تدوین زیر نظام هاوتدوین اهداف دوره های تحصیلی از جمله این اقدامات است.

محمدی اضافه کرد: مدرسه محوری  و واگذاری اختیارات به مدرسه جهت تقویت ارکان مدرسه از جمله اقدامات اجرایی است و برنامه های آن نیز تدوین شده است که نظام سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران و ارتقاء شایستگی ها، استقرار گام اول شایسته سالاری مدیران واحدهای آموزشی،  نظام سنجش و تضمین کیفیت مدارس،  اصلاح ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدرسه و برنامه ویژه مدرسه (بوم ) از جمله آنهاست.

وی درباره برنامه ها هم گفت: گسترش مهارت آموزی، کاهش موانع یادگیری فعال در مدارس با تاکید بر ترویج شادابی و نشاط در مدارس، ترویج فعالیت های گروهی به جای رقابت های فردی،ترویج و گسترش برنامه های دینی و تربیتی بارویکرد ترویج فرهنگ نماز، عترت و قرآنو طرح بازی – یادگیری (کلاس های آموزشی مبتنی بر اسباب بازی ) از جمله این برنامه هاست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.