محمد حضرت پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر در راستای جلب مشارکت مردم برای کاهش آلودگی هوای ارومیه در نظر گرفته شده که امیدواریم مردم نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: اتوبوس های شهری از نظر میزان آلایندگی توسط کارشناسان تست می شود و طرح سنجش میزان آلایندگی اتوبوس های شهر ارومیه به منظور شناسایی اتوبوس های دارای آلایندهای دودزا در دست اجراست.
وی اظهار داشت: پس از شناسایی، این اتوبوس ها عیب یابی و مشکلات آنها حل می شود.
وی اضافه کرد: دود ناشی از تردد 300 هزار خودرو، وسایل گرمایشی خانگی 280 هزار واحد مسکونی موجود در ارومیه، تردد خودروهای تک سرنشین و استفاده نکردن از سرویس حمل و نقل عمومی در آلودگی هوا بسیار موثر هستند.
شهردار ارومیه گفت: اجرای کمربندی دوم شهر ارومیه، نوسازی اتوبوس های شهری، پیاده رو سازی جهت کنترل آلوگی هوا از جمله برنامه های مدیریت شهری ارومیه برای رسیدن به شهر سالم است.
حضرت پور افزود: استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی در حل معضلات ترافیکی و آلودگی هوا نقش برجسته دارد و مدیریت شهری ارومیه برای کاهش آلودگی هوا، اقدام به نوسازی حمل و نقل عمومی کرده است.
وی بیان کرد: تا پایان سال جاری 12 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر افزوده می شود.
شهردار ارومیه گفت: مشارکت مردم در داشتن هوای سالم ضروری است و شهروندان باید فرهنگ صحیح استفاده از خودرو را در کاهش آلایندگی ترویج دهند.
به گزارش ایرنا، شهر ارومیه از جمله آلوده ترین شهرهای کشور در سال های گذشته بود.
آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که اغلب در فصل های سرد سال مرکز آن ارومیه با پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها در برخی مناطق مرکزی و پرتردد شهری مواجه می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.