ابراهیم محمدی روز یکشنبه در پنجمین اجلاس روسای ادارات و مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه محتوای کتاب های درسی دانش آموزان غنی است، افزود: مدیران مناطق باید رسالت خود را به شکل صحیح در این زمینه انجام دهند و این کتاب های کمک درسی را از سیستم آموزشی حذف کنند.
وی اضافه کرد: اولویت ارزشیابی در مدارس فقط درصد قبولی نیست و باید مدارس را شاداب سازی کرد و اجازه داد تا دانش آموزان شاداب باشند و جست و خیز کنند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت و متولی کم و کیف فضای آموزشی است؛ اما متولی استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس اداره کل توسعه تجهیز و نوسازی مدارس بوده و در مناطق و نواحی مدیران مناطق و نواحی موظف به پیگیری هر دو مورد هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: همه مدیران مناطق جزو مسوولان در نظام جمهوری اسلامی بوده و خدمت به مردم وظیفه آنان است.
وی اظهار داشت: وجود 220 هزار شهید در جامعه اسلامی که پنج هزار تن از این شهدا معلم بودند و 36 هزار دانش آموز و 500 هزار جانباز، مسوولیت فرهنگیان را در جامعه و دانش آموزان 2 برابر می کنند.
وی اضافه کرد: مسوولیت امانت الهی است و هرکس در این مسوولیت خیانت کند، به قول پیامبر اکرم (ص) دین و ایمان ندارد.
محمدی افزود: بازدید از پروژه هایی که در حال ساخت است در اولویت برنامه مدیران مناطق باشد، کلنگ زنی نیازی به آیین ندارد و جایی کلنگ زنی شود که اعتبار ساخت آن تامین است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 594 هزار دانش آموز با پنج هزار مدرسه است.
چالش ورود کتاب های کمک درسی به مدارس و رواج آن در میان دانش آموزان موضوعی است که در سال های اخیر به طور چشمگیری دامنگیر نظام آموزشی در استان شده است.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.