به گزارش ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت روز یکشنبه در این مراسم که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد، گفت: نامگذاری 29 دی به عنوان روز هوای پاک در راستای آگاه سازی، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا نامگذاری شده است.
خالد بایزیدی با بیان اینکه آلودگی هوا یکی از دستاوردهای انقلاب صنعتی بوده و در شرایط حاضر سلامتی موجودات زنده را به خطر انداخته است افزود: آلاینده های زیست محیطی با عوامل و رویکردهای انسانی در طبیعت به وجود می آیند و در بسیاری از مواقع که بشر توان مقابله با آن را ندارد باید با انجام برنامه های مدیریتی در راستای کاهش آن اقدام کرد.
وی اضافه کرد: سردشت به واسطه جنگل های طبیعی که دارد از هوای سالم و پاکی نسبت به شهرهای همجوار و عمقی کشور برخوردار است از اینرو باید قدر این هوای پاک را دانست.
بایزیدی اظهار داشت: این اداره با اجرای برنامه های نمادین در سطح این شهرستان و در بین جامعه هدف، سعی در کاهش آلودگی های زیست محیطی و تخریب جنگل ها و سایر عرصه های زیست محیطی دارد.
بخشدار مرکزی سردشت نیز در این مراسم گفت: یکی از ظرفیت های مهم و اساسی برای رشد یک جامعه وجود محیط زیست سالم برای زندگی انسان است که هوای پاک یکی از شاخصه های آن است.
ناصر یوسفی بیان کرد: سردشت با وجود داشتن جانبازان شیمیایی، دروازه ورود گرد و غبار از تالاب های خشک شده عراق و بیابان های عربستان به شمار می رود که برای کاهش اثرات آن یکی از راهکارها حفظ طبیعت جنگلی این شهرستان است.
وی اضافه کرد: امروز نسل نوجوان و جوان جامعه بایستی با فراگیری آموزش های لازم نسبت به فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در بین دیگر اقشار جامعه اقدام کند.
به گزارش ایرنا، اجرای سرود و نمایش توسط دانش آموزان مدرسه سمیه و خواندن مقاله در باب اهمیت جنگل و راهکارهای حفاظت از آن جزو برنامه های این روز بودند.
22 هزار و 400 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس سردشت در حال تحصیل هستند؛ 29 دی ماه در کشور به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است.
7562/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.