سلیمان کاوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه میزان ورودی پرونده های دعاوی خانوادگی مرتبط با موضوع طلاق نیز در این شهرستان کنترل شده و روند کاهشی دارد.
وی ادامه داد: همه دستگاه ها باید در موضوع کاهش طلاق و آسیب های اجتماعی ظرفیت و توانمندی های خود را به اشتراک بگذارند تا بتوان میزان این آمار را به حداقل رسانند.
کاوه بیان کرد: کاهش میزان طلاق دلایل متعددی دارد که ارتقای فرهنگ تحکیم بنیان خانواده می تواند یکی از این موارد باشد.
وی اضافه کرد: در این مدت 999 واقعه ازدواج نیز در مهاباد ثبت شده که میانگین سن در این ازدواج ها برای پسران 28 سال و برای دختران 24 بوده است.
مدیر اداره ثبت و احوال مهاباد با اشاره به کاهش 2 درصدی مرگ و میر در مهاباد، افزود: امسال 635 مورد فوتی نیز در این شهرستان ثبت شده که 337 مورد در مردان و 298 مورد در زنان به ثبت رسیده است.
وی یادآور شد: امسال به طور میانگین به ازای هر 100 نفر زن 113 نفر مرد در مهاباد فوت شده اند.
به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی نرخ عمومی طلاق 1.8 مورد به ازای هر یکهزار نفر جمعیت است؛ بیشترین میزان طلاق ثبت شده در آذربایجان غربی مربوط به شهرستان های شاهین دژ و بوکان و کمترین میزان نیز مربوط به چالدران و پلدشت است.
کاهش نرخ طلاق در جامعه از جمله مهمترین برنامه ریزی های نهادهای فرهنگی و اجتماعی به شمار می رود؛ مهاباد 241 هزار نفر جمعیت دارد.
9903/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.