محمدمهدی شهریاری روز شنبه در هفتمین شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: آموزش و پرورش و وزارت ارشاد باید با وجود فشارها با همایش های فاقد مجوز برگزاری در زمینه کنکور برخورد کنند که این امر نیازمند یک هماهنگی کوچک بین چند وزارتخانه بوده و در این زمینه استانداری آماده هر گونه همکاری است.
وی اضافه کرد: برای معلمانی که می توانند در مدارس محتوای درسی ارائه کنند، توجیهی وجود ندارد تا با اخذ 500 تا 800 هزار تومان به ازای هر دانش آموز در همایش ها اقدام به تدریس کنند.
وی با انتقاد از رواج منابع و کتاب های غیر درسی در مدارس بیان کرد: در این زمینه نقطه ضعف به آموزش و پرورش برمی گردد و این نهاد باید با چاپ کتاب های کمک درسی برخورد قانونی کند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تصویب 500 میلیارد ریال اعتبار در آخرین سفر رییس جمهوری به استان برای مدرسه سازی و حذف کلاس های غیر استاندارد ادامه داد: با تخصیص این اعتبار طی سال آینده گام های مثبتی در زمینه استانداردسازی کلاس های درس و نیز سیستم گرمایشی آنها برداشته می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طبق قانون برگزاری همه کلاس های آموزشی تحت عنوان تقویتی و کنکور در حیطه آموزش و پرورش است و جز این نهاد هیچ دستگاهی نمی تواند به آنان مجوز بدهد.
ابراهیم محمدی بیان کرد: با وجود اعلام آموزش و پرورش این افراد با اخذ 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان از هر فرد آنان را در یک سالن جمع کرده و اقدام به برگزاری همایش می کنند.
وی اضافه کرد: همه همایش های سال قبل در تابستان با وجود اعلام آموزش و پرورش مبنی بر دریافت مجوز به صورت غیر قانونی برگزار شد و لابی گری و قدرت ایجاد شده در این بخش را نمی توان نادیده انگاشت و با آن مقابله کرد.
وی با بیان اینکه کنکور ساز و کار خود را داراست و آموزش و پرورش متولی کنکور نیست، اظهار داشت: نهاد آموزش و پرورش در استان آماده است تا هر فردی که خواهان برگزاری همایش است را همراهی کند و برای این همایش برنامه ریزی کند ولی باید روند دریافت مجوز را در چارچوب مقررات طی کند.
به گزارش ایرنا، در هفتمین شورای آموزش و پرورش استان با اهدای لوح سپاس از سوی معاون وزیر آموزش و پرورش از استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار استان از برخی از اعضای این شورا تجلیل و قدردانی شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 594 هزار نفر دانش آموز است که در پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.