محمد محمدنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در 9 ماه گذشته 11میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شد که 118 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت.
وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد مبالغ جمع آوری شده زکات بین فقرا تقسیم می شود، افزود: بقیه مبالغ هم برای احداث مساجد و حسینیه در این شهرستان هزینه می شود.
دبیر ستاد زکات ماکو همچنین از مساعدت 400 میلیون ریالی این ستاد برای اجرای هشت طرح عام المنفعه در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ستادهای زکات در 56 روستای این شهرستان در سال جاری راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا، زکات در آذربایجان غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد.
زکات در لغت به 2 معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.
در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.
همراهی این‌ 2 به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.
گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.