جمال خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مین با پاکسازی بیش از 143 هزار مترمربع از مراتع و مکان های نظامی و 11 روستای آلوده به مین این شهرستان طی 2 سال گذشته کشف و منهدم شده است.
وی اظهار داشت: این مین ها از نوع پدالی، M14 ، M16 و گوجه ای بوده و از دوران جنگ تحمیلی در این مناطق به جامانده بود.
خسروی افزود: پاکسازی این مناطق با درخواست فرمانداری این شهرستان از اکیپ مین زدایی استان انجام گرفت و بر این اساس پایگاه های قدیمی و مناطق آلوده در روستاهای سراب، قارنجه بزرگ، پیرولی باغی، کلتپه قورمیش، ساریقامیش آختاچی، سریل آباد و غوث آباد از توابع بخش سیمینه و روستاهای کانی طومار، قادرآباد منگور، درزیولی و کانی دراز از توابع بخش مرکزی بوکان پاکسازی شد.
خسروی اضافه کرد: اراضی پاکسازی شده با هماهنگی فرمانداری در اختیار دهیاران این روستاها قرار گرفته است تا برای ساخت طرح هایی چون پارک و فضای سبز روستایی مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی به قربانیان مین در دهه های 60 و 70 در این شهرستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با همراهی اعضای شورای تامین شهرستان در سال های گذشته موفق شدیم بیش از 16 نفر را که بر اثر انفجار مین دچار معلولیت شده بودند، تحت پوشش حقوق و مزایا قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، بوکان جزو مناطق جنگی شمالغرب کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بوده و مردم در این منطقه با گروهک های ضد انقلاب درگیر جنگ بودند.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.