بهرام زینال زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار حدود 9 درصد جمعیت عشایری کشور در آذربایجان غربی ساکن هستند.
وی با بیان اینکه عشایر آذربایجان غربی 2 میلیون واحد دامی دارند، اعلام کرد: 25 درصد مواد پروتئینی این استان توسط عشایر تامین می شود.
وی اضافه کرد: با این آمار عشایر آذربایجان غربی سالانه حدود 16 هزار مترمربع انواع قالی و قالیچه، 19 هزار جفت کلاه، دستکش، جوراب، گیوه، پاپوش و سه هزار تن پشم تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین عشایر استان سالانه 16 هزار تن گوشت و 50 هزار تن شیر تولید و روانه بازار می کنند.
زینال زاده با اشاره به اینکه 2 میلیون و 670 هزار هکتار اراضی مرتعی در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: از این مقدار یک میلیون و 600 هزار هکتار با 59 درصد تحت پوشش عشایر این استان است.
وی گفت: عشایر آذربایجان غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است؛ عشایر استان با 10 ایل و 22 طایفه مستقل در 16 شهرستان آذربایجان غربی ساکن هستند.
9918/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.