رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس  شورای اسلامی گفت: تفویض اختیارات دولت  به استانداران عملیاتی شود.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی عین الله شریف پور در  جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات ،استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران کل ادارات در استانداری برگزار شد افزود: کشور ایران ظرفیتها،استعدادهای متفاوتی در استانها دارد که بواسطه این تفاوت  هراستان تفویض اختیارات متناسبی نیز طلب میکند که لازم است این تفویض ها از حالت شعارگونه خارج و عملیاتی شود تا استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها با اتکا به ظرفیتها و استعدادهای هر استان  بتوانند مدیریت کنند.
وی باتاکید براینکه استانهای مرزی یک ظرفیت بالقوه هستند که باید به ظرفیتی بالفعل تبدیل شوند اظهار کرد: متاسفانه هنوز  نتوانسته ایم از ظرفیتهای بالقوه نهفته استانهای مرزی کشور استفاده کنیم.
شریف پور ادامه داد: وجود بازارچه های مرزی و مناطق آزاد تجاری پتانسیل مهمی برای رونق اقتصادی هستند که از این ظرفیتها نیز آنگونه که در متن قانون آمده استفاده نشده است.
نماینده مردم شوط،ماکو،پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی بااشاره به تحریم های ناعادلانه از سوی دشمن تصریح کرد: اگر از ظرفیت مرزها برای تامین مواد اولیه صنایع و بخش های مختلف استفاده کنیم می توانیم در مقابله با تحریم های آمریکا قدم های خوبی برداریم .
برزگر نماینده مردم‌ سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بااشاره به اینکه اساس امنیت ایجاد اشتغال برای مردم است گفت: امروزه دشمنان توان مقابله نظامی با ایران را ندارند و هدف خود را مردم  و معیشت مردم قرارداده اند که راه حل رفع فتنه دشمن، رفع مشکلات اقتصادی مردم است.
وی بااشاره به تفویض اختیارات به استانداران تصریح کرد: با عملیاتی شدن تفویض اختیارات، استانداران با تکیه بر ظرفیت های منطقه از طریق دور زدن تحریم ها، مشکلات اقتصادی را می توانند برطرف کنند.
برزگر بااشاره به اینکه آذربایجان غربی از استانهای حساس در آمایش سرزمینی سال ۹۸ است گفت: باید اختیارات تام و خاصی به استان تفویض شود چرا که این استان با پتانسیل های فراوان علاوه بر تامین هزینه های خود قادر به تامین هزینه چند استان دیگر نیز هست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.