اکبر محمدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 شکارچی متخلف در سایت دیوار اعلام کرده بودند که تعدادی کبک وحشی را به فروش می رسانند که این موضوع توسط دبیر فضای مجازی محیط زیست آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در بررسی ها مشخص شد که این افراد ساکن شهرستان نقده هستند، افزود: با دستور مراجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی محل اختفای آنان شناسایی شد.
محمدیان بیان کرد: از این 2 شکارچی متخلف هشت قطعه کبک و مقداری ادوات و وسایل شکار پرندگان کشف و ضبط شد که با تشکیل پرونده این متخلفان به مقامات قضایی تحویل داده شدند.
وی یادآور شد: هر گونه خرید و فروش پرندگان و سایر حیوانات حیات وحش در فضای مجازی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اشاره به دستگیری فرد دیگری با 222 قطعه کبک در این شهرستان نیز گفت: این فرد نیز بدون داشتن مجوزهای لازم این پرندگان را به صورت خانگی پرورش می داد.
محمدیان افزود: با توجه به اینکه این کبک ها نابالغ بودند و در صورت رهاسازی در طبیعت تلف می شدند، تعهد لازم از این فرد گرفته شده تا پس از بالغ شدن کبک ها با نظارت محیط زیست ان ها را در طبیعت رهاسازی کند.
به گزارش ایرنا کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان تعداد آن در بعضی از مناطق کاهش یافته است.
کبک را می توان در کویر، دامنه کوه و صخره مشاهده کرد؛ این پرونده زیبا از گیاهان شامل علف ها و دانه های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته ها بر اساس فراوانی و دسترسی فصلی تغذیه می کند.
برخی افراد بنا به عادتی نادرست این پرنده را از طبیعت شکار کرده و سپس در فقس و محیط های خانگی نگهداری می کنند.
3020/6185/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.