عزیز سهندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات برای 2 هزار و 644 مددجوی تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.
وی ادامه داد: یکهزار و 424 مددجوی آذربایجان‌غربی با بهره گیری از وام‌های اشتغالزایی کمیته امداد به خودکفایی رسیده و این افراد با رسیدن به مرحله توانمندی و خودکفایی، از گردونه حمایتی این نهاد خارج شدند.
وی اضافه کرد: خودکفایی این مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد اشتغال در بخش های صنعتی، کشاورزی، دامداری و خدماتی محقق شده و بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان استان در زمینه طرح های خدماتی بوده است.
وی ادامه داد: تمام شهرستان‌های آذربایجان غربی در راستای اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان تلاش می کنند و میاندوآب با 183 طرح محقق شده، در استان پیشرو بوده است.
وی اظهار داشت: سقف اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 150 میلیون ریال، اعتبارات بانکی200 میلیون ریال و سقف اعتبارات اشتغال پایدار روستایی 500 میلیون ریال است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: تسهیلات اشتغال تنها برای مددجویان تحت حمایت پرداخت نمی شود و هر فردی که توسط حوزه مددکاری، مستحق دریافت وام شناخته شود، می‌تواند از تسهیلات خودکفایی این نهاد استفاده کند.
سهندی افزود: تحقق کامل برنامه‌های مصوب، جذب 100 درصدی اعتبارات بانکی، ایجاد طرح‌های راهبران شغلی و برپایی نمایشگاه فروش محصولات مددجویان جمله اهداف و برنامه‌های این نهاد حمایتی تا پایان سال جاری است.
وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با الهام از تعالیم شرع مقدس همواره سعی بر این دارد که اصولی‌ ترین و شایسته ‎ترین خدمات را به مددجویان مورد حمایت ‌عرضه کند و بر همین اساس طرح‌ها و فعالیت‌های خودکفایی را در راس برنامه‎های خود قرار داده‌ است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: طرح های خود اشتغالی، گام مهمی در تامین معیشت خانواده های نیازمند و استقلال اقتصادی مددجویان بوده و نخستین و اساسی‎ترین گام در این رابطه ایجاد روحیه خوداتکایی و اعتماد به خود و روحیه علاقه به کار و عدم اتکا به دیگران است.
سهندی افزود: کمیته امداد به دنبال ایجاد مشاغل پایدار با درآمد مناسب برای مددجویان است و توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی سه مؤلفه راهبردی برای مدیریت جریان ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد است.
وی ادامه داد: کمیته امداد استان قبل، حین و بعد از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی بر کار مددجویان نظارت می کند و این یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد است.
وی اضافه کرد: سالانه باید حداقل برای 10 درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان غربی، اشتغال پایدار ایجاد شود تا آنان به سمت یک زندگی مستقل و به دور از حمایت های کمیته امداد سوق داده شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: چهار درصد از مردم استان در حال حاضر تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند و از خدمات آن بهره مند می شوند.
سهندی افزود: 130هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ٢٦٥ هزار نفری استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که این آمار به میانگین کشوری نزدیک است.
وی اضافه کرد: پنج میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور قرار دارند.
وی گفت: از این مددجویان 40 هزار زن سرپرست خانوار و 47 هزار مددجوی سالمند هستند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: بیش از یک سوم مددجویان استان، در مناطق مرزی و سخت گذر ساکن هستند که امدادرسانی به آنها را دشوار کرده است.
وی افزود: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد که نخستین نهاد تاسیس شده پس از انقلاب اسلامی در کشور است، از اسفندماه سال 1357 تاسیس شده و در حال حاضر نزدیک به 40 سال از فعالیت این نهاد حمایتی می گذرد.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.