محمد حضرت پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرحله نخست این طرح از خیابان عطایی آغاز شده است و در مراحل بعدی در سایر خیابان های هسته مرکزی شهر اجرایی می شود.
وی ادامه داد: مقابله با دستفروشان و جلوگیری از پهن کردن بساط توسط مغازه داران در خیابان عطایی از جمله نخستین اقدامات این طرح به شمار می رود.
وی تاکید کرد: با توجه به رضایت شهروندان و توجه ویژه رسانه ها روند اجرای این طرح ادامه می یابد.
وی اظهار داشت: پدیده دست فروشی از یک سو مانع بیکاری جوانان و بروز هنجارهای اجتماعی می شود و از سوی دیگر خرید ارزان قیمت را به برخی از قشرهای آسیب پذیر و ضعیف جامعه به ارمغان می آورد.
وی اضافه کرد: ایجاد مشکل برای عابران پیاده و شبکه ترافیکی شهر، توزیع کالای بی کیفیت و ایجاد چشم اندازی زشت از شهر از جمله آثار نامطلوب دستفروشی است.
شهردار ارومیه گفت: برای برخورد با دست فروشان و کسانی که به نوعی سد معبر کرده اند، در مرحله اول یک اخطار شفاهی و سپس سه اخطار کتبی و در نهایت عمل جمع آوری را اجرا می کنیم.
وی افزود: پیش از این طرح 'بازار روز' برای مقابله با دستفروشی در داخل شهر ارومیه مطرح شد تا بازارهای روزانه و هفتگی در نقاط مختلف شهر برپا شود اما دست فروشان استقبال چندانی از این طرح نکردند.
حضرت پور با بیان اینکه جلوگیری از سد معبر یکی از وظایف شهرداری ارومیه است، اظهار داشت: بر اساس نوع صنف نیز اداره مربوطه موظف است تا به این موضوع رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه مقابله با سد معبر نیازمند عزم جدی مردم و سپس شهرداری است، ادامه داد: رعایت حقوق شهروندی یکی از موضوعات جدی است که باید مورد توجه عموم مردم و بخصوص فروشندگان قرار گیرد و به این امر توجه کنند که خودشان نیز از ساکنان همین شهر هستند.
شهردار ارومیه افزود: بیش از 2 هزار و 500 نفر در زمینه خدمات شهری فعالیت دارند و به صورت 24 ساعته در سطح شهر در حال گشت ‌زنی و خدمات رسانی هستند.
به گزارش ایرنا، سامانه ارتباطی 137 و پیامکی 1000441137 برای دریافت انتقادها و مشکلات شهروندان ارومیه ای و ماموران شهرداری در صورت دریافت شکایت در اسرع وقت رسیدگی می کنند.
سد معبر در پیاده روها در برخی از موارد عابران را به مسیر رفت و آمد خودروها هدایت کرده و مشکلات ترافیکی و گاه و بیگاه حوادث رانندگی را تشدید می کند اما به عقیده کارشناسان براشتن این سد از طریق برخوردهای قهری ممکن نیست و این مهم نیازمند مشارکت همگانی و از جمله دستگاه های اجرایی است.
سد معبر در آذربایجان غربی را نباید تنها در بساط دستفروشان و تصرف پیاده روها توسط مغازه داران خلاصه کرد؛ تیرهای برق، کانکس های شهرداری، کافو مخابرات و ... نیز بخش قابل توجهی از سد معبر در ارومیه به شمار می رود.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.