به گزارش ایرنا، سرهنگ شیرزاد حاجی زاده روز چهارشنبه در این ملاقات مرزی با تاکید بر تلاش بی وقفه و شبانه روزی مرزبانان در حفظ و حراست از مرزها بیان کرد: مرزبانان در تمامی مرزهای خاک مقدس جمهوری اسلامی با جان دل تلاش می کنند و آماده جانفشانی هستند.
وی افزود: با توجه به تحرک و شرارت برخی گروهک ها در مرزهای شمال غرب کشور و مرز ترکیه، مرزبانان کشور ترکیه برای جلوگیری از فعالیت و تردد آنان در این مرزها همکاری لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: مرزهای جمهوری اسلامی برای نیروهای نظامی و انتظامی مقدس بوده و برای حفظ و حراست از آنها شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.
حاجی زاده با اشاره به جان باختن یکی از مرزبانان کشور ترکیه در درگیری با گروهک ها طی هفته گذشته اظهار داشت: مرزبانان دو کشور برای حفظ و حراست از مرزهای دو کشور جان خود را فدا می کنند.
«انور اونلو» والی استان ایغدیر ترکیه و رییس هیات ترکیه نیز در این ملاقات به ارتباط و دوستی تاریخی بین ملت و دولت ایران و ترکیه اشاره کرد و افزود: این دوستی ها عامل آرامش و امنیت در مرزهای دو کشور است.
وی با اشاره به اهمیت همکاری مرزبانان دو طرف در مرزها تاکید کرد: امنیت و آرامش به وجود آمده باعث شده است تا ساکنان دو سوی مرز تبادلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خوبی با همدیگر داشته باشند.
به گزارش ایرنا در این ملاقات طرفین در مورد تسهیل در تردد مسافر و خودرو در گمرکات بازرگان و گوربلاغ، تلاش برای امنیت بیش از پیش مرزها و جلوگیری از قاچاق انسان و کالا در مرزها همچنین مقابله با اشرار در مرزهای دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.