حسن حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید ایده پردازی از سنین پایین شروع شود و به همین منظور پارک علم و فناوری نیازمند همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره ایده پردازی برای دانش آموزان است.
وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره ها از مدت ها قبل مورد پیگیری ما بوده و تاکنون اعلام همکاری از سوی آموزش و پرورش آذربایجان غربی صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: ظرفیت بسیار مناسبی در مدارس آذربایجان غربی وجود دارد و می توان از این ظرفیت برای توسعه جشنواره های ایده پردازی استفاده کرد.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اضافه کرد: در صورت حمایت آموزش و پرورش استان می توان مراکز نوآوری و شکوفایی دانش آموزی و مدرسه موفقیت را در این استان راه اندازی کرد و این امر نیازمند تامین زیرساخت ها توسط آموزش و پرورش است.
حیدری با اشاره به اهداف پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: افزایش شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت های صنعتی استان، کاهش وابستگی طرح ها و ایده ها به بودجه های دولتی، کمک به افزایش رشد و توسعه دانش بنیان و استفاده از موقعیت مناسب استان به جهت همسایگی با سه کشور خارجی در جذب سرمایه گذار خارجی از مهمترین اهداف این سازمان است.
وی ادامه داد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان و نوجوانان نخبه استان را فراهم کند.
به گزارش ایرنا پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل گیری و توسعه اقتصاد دانش­ بنیان تلاش می­کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه جانبه از شرکت­های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه­ گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری سازی و بازاریابی ایده های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت ها در سطوح ملی و بین المللی داشته باشد.
9918/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.