رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: نخستین جشنواره تئاتر فولکلوریک آذربایجان در ارومیه برگزار می شود.

احد هوشمند در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی  افزود: نخستین جشنواره  تئاتر فولکلوریک آذربایجان به زبان ترکی آذربایجانی 24الی27 بهمن ماه سال جاری در ارومیه برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره 14 گروه از شهرهای ارومیه ،نقده و خوی اعلام آمادگی کرده اند که بعد از باز بینی آثار 9 گروه به بخش مسابقه راه یافتند.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در توسعه یک کشور خاطر نشان کرد:  امروز ما مسئولان باید این را باور داشته باشیم که پیشرفت در جامعه تنها در گروی تکنولوژی نیست، بلکه در گروی ارتقای فرهنگ و توسعه اجتماعی جامعه است و در اینجاست که  نقش هنر به خوبی مشخص می‌شود.  

هوشمند با اشاره به اینکه تئاتر به عنوان مادر هنرهای نمایشی نقش غیر قابل انکاری در فرهنگ سازی دارد اظهار کرد: معرفی هنرمندان برتر استان،احیا و شناساندن ارزشها و فرهنگ اصیل مردم آذربایجان در قالب نمایش از جمله اهداف اصلی این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی ادامه داد: متاسفانه تکنولوزی های جدید باعث شده مردم به ویژه جوانان کمتر با ارزش ها و فرهنگ اقوام آشنا شوند امید است با اجرای نمایش های دارای متن اصیل سنت ها و و فرهنگ آذربایجان را حفظ کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.