محمدرضا جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب با اشاره به حادثه آتش سوزی دانش آموزان در سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از استان های کشور، اظهار داشت: با تشکیل این پویش جامعه خیران مدرسه ساز با همکاری‌ سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و با کمک های مردمی مشکل گرمایشی مدارس کشور را یکی پس از دیگری برطرف می کنند.
وی با بیان اینکه مدارس آذربایجان غربی نیز از نظر سیستم گرمایشی با مشکل مواجه است، افزود: در این پویش فرهیختگان، نخبگان، وزرای سابق آموزش و پرورش، هنرمندان و ورزشکاران حضور دارند.
جعفری با اشاره به اینکه برای حل مشکل سامانه های گرمایشی مدارس کشور به یک عزم همگانی نیاز است، ابراز امیدواری کرد که با حضور اقشار مختلف مردم و خیران نیکوکار کشور در قالب این پویش بتوان اقدامات موثری را انجام داد.
وی اضافه کرد: جذب مشارکت خیّران و مردم خیراندیش کشورمان حتی با مبالغ اندک در امر استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس تاثیرگذار خواهد بود.
جعفری با دعوت از خیّران برای پیوستن به این پویش، افزود: در کنار ساخت مدارس که یک اولویت اساسی در این نهاد مردمی است، باید به نیاز‌های ضروری مدارس از جمله استفاده از بخاری‌های استاندارد و ایمن نیز توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه خیران مدرسه ساز تاکنون بیش از 110 هزار کلاس درس را در کشور با مشارکت دولت احداث کرده اند، افزود: خیران مدرسه ساز در جشنواره های گذشته تامین هشت هزار میلیارد ریال در امر مدرسه سازی را تعهد کرده بودند.
جعفری با بیان اینکه باید از خیران مدرسه ساز که در دورترین و محروم ترین نقطه کشور مدرسه می سازند قدردانی شود، گفت: برخی ها در این تصور هستند که نیازی به مدرسه سازی در کشور نیست، در حالی که مدارسی در سطح کشور وجود دارد که در شان دانش آموزان نیست.
جعفری با قدردانی از خیران مدرسه ساز میاندوآبی و خیرانی از تهران (مصطفی روشنایی فر و کاظم قلم چی) که در این شهرستان 6 باب مدرسه احداث کرده اند، افزود: بنیاد علمی و آموزشی قلم چی 200 پروژه شامل مدرسه و کتابخانه در سطح کشور ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است و 100 طرح دیگر در دست ساخت دارد.
وی اضافه کرد: این بنیاد همچنین در بورسیه دانش آموزان، هوشمندسازی مدارس، تجهیز کتابخانه و آزمایشگاه های مدارس فعالیت های خوبی داشته و کمک حال بزرگی برای آموزش و پرورش است.
مدیرعامل جامعه خیران مدرسه ساز کشور نقش مدیران مدارس و معلمان را در جلب مشارکت خیران بی بدیل دانست و افزود: اگر استعدادها و توانمندی های علمی دانش آموزان برای خیران تشریح شود، آنان برای کمک به ساخت و بازسازی مدارس ترغیب می شوند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل جامعه خیران مدرسه ساز کشور برای بهره برداری از چهار پروژه آموزشی با 37 کلاس درس به میاندوآب سفر کرده بود.
9871/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.