رسول اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال علاوه بر واگذاری این تعداد انشعاب فاضلاب که هشت هزار و 449 فقره آن نصب شده، 106 هزار و 776 کیلومتر لوله گذاری فاضلاب با هدف توسعه خدمات فاضلاب به شهرهای مختلف آذربایجان غربی انجام شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، امسال یکهزار و 678 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرهای مختلف آذربایجان غربی، ترمیم و اصلاح شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: امسال به چهار هزار و 786 فقره اتفاقات انشعاب فاضلاب در استان رسیدگی و یکهزار و 208 فقره دریچه فاضلاب بازسازی و احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه فاضلاب شهری آذربایجان غربی به 2 صورت سنتی و مدرن و با روش های بهداشتی جمع آوری می شود افزود: امسال 71 هزار و 844 مترمکعب فاضلاب در استان جمع آوری شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: هم اکنون 10 واحد تصفیه خانه های فاضلاب در استان در حال بهره برداری است که ظرفیت این تصفیه خانه ها300 هزار مترمکعب در شبانه روز برآورد می شود.
اکبری افزود: تعداد آزمایشگاه های فاضلاب استان 9 واحد بوده و تعداد شهرهای دارای انشعاب فاضلاب هم به 11 شهر رسیده است.
وی اضافه کرد: تاسیسات فاضلاب در 13 شهر استان وجود دارد و در آینده نزدیک واگذاری انشعاب در 2 شهر دیگر نیز با نهایی شدن عملیات اجرایی آغاز می شود و سامانه تصفیه فاضلاب گلمان ارومیه نیز با اعتبار 350 میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
به گزارش ایرنا، استان آذربایجان غربی دارای سه میلیون و 365 هزار نفر جمعیت است که از این تعداد 2 میلیون و 136 هزار نفر شامل 62.7 درصد در مناطق شهری ساکن هستند.
در حال حاضر بیش از 65 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب برخوردار است.
8137/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.