سرهنگ تقی نجمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از 15 اسفند سال قبل تا 15 فروردین امسال 11 هزار و 600 نفر زائر مناطق عملیاتی جنوب کشور بودند و پیش‌بینی می‌شود امسال نیز تعداد 10 هزار نفر از جوانان استان در این اردوها شرکت کنند.
وی ادامه داد: هشت هزار نفر از این تعداد با اتوبوس به این اردوها عازم می شوند و 2 هزار نفر نیز به ‌صورت خودجوش و خانوادگی شرکت خواهند کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: در رابطه با اعزام شمالغرب نیز 47 هزار و 554 نفر زائر طی سال جاری در سه قالب اعزام عمومی آحاد مردم، دانشجویان و دانش‌آموزان از 6 یادمان استان بازدید می کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرای نمایش رزمایشی، فرهنگی و بصیرتی با عنوان علمداران ولایت در سال جاری، اظهار داشت: در این رزمایش نیز بیش از 72 هزار نفر در پادگان حیدرلوی شهید باکری ارومیه شرکت کردند.
معاون هماهنگ‌ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: مناطق عملیاتی این استان طی سال جاری بیش از 146 هزار نفر را از استان‌های خراسان جنوبی، رضوی، زنجان، قزوین، قم، همدان، یزد، تهران، مرکزی و بسیاری استان‌های دیگر میزبانی کرده است.
سرهنگ نجمی اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی نه فقط طی هشت سال دفاع مقدس بلکه از اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به امر دفاع مشغول بوده اند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه مورد اصابت بمب های رژیم بعثی عراق قرار گرفته، در جنگ های زمینی نیز با نیروهای بعثی و مزدوران آنان درگیر بوده است.
مردم این استان تا زمان حاضر 12 هزار شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده اند.
6009/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.