رسول اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل تصفیه خانه آب مهاباد، سامانه فاضلاب شهرک گلمان و تصفیه خانه آب پلدشت است.
وی اضافه کرد: برای بهره برداری از این طرح ها در مجموع یکهزار و 450 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده حداکثر مصرف روزانه آب شرب مهاباد در افق سال 1418 برابر با 828 لیتر بر ثانیه خواهد بود که بر این اساس تصفیه خانه جدید آب مهاباد نیز با ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه در آستانه بهره برداری است و در دهه فجر افتتاح می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی بیان کرد: طرح ارتقای کیفیت آب شرب پلدشت نیز دیگر طرح در دست اجرای آب و فاضلاب شهری است که با ظرفیت 30 لیتر بر ثانیه اجرا شده و با بهره برداری از آن شاهد ارتقای سطح کیفی و بهبود و حفظ شاخص های کیفیت آب شرب در شهرستان پلدشت خواهیم بود.
اکبری با اشاره به اینکه از جمله مهمترین نیازهای حوزه فاضلاب استان، راه اندازی سامانه فاضلاب شهرک گلمان ارومیه بوده است، گفت: سامانه مربوط به این بخش با احداث کامل خطوط انتقال، ایستگاه های مربوطه و تصفیه خانه تکمیل شده که همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی افزود: برای اجرای هرکدام از طرح های آب مهاباد، فاضلاب گلمان و آب پلدشت به ترتیب 600، 350 و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
به گزارش ایرنا در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.
آیین های مربوط به دهه فجر از اوایل بهمن ماه امسال به اجرا در می آید.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.