ابراهیم محمدی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهاب در سال تحصیلی جاری افزود: بر این اساس در سال تحصیلی جاری طرح شهاب در سه هزار و 205 مدرسه، هفت هزار و 564 کلاس و با مشارکت 92 مدرس آغاز شده است.
وی گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد نظام نخبگی است زیرا حرکت به سمت نخبه پروری می تواند جامعه را به سمت پویایی و موفقیت سوق دهد.
وی ادامه داد: در طرح شهاب نمرات دانش آموزان مقطع ابتدایی از سال چهارم تا ششم در سایت همگام وارد می شود و در سه سال دانش آموزان استعداد سنجی می شوند.
وی بیان کرد: تقویت استعدادهای برتر در این طرح مد نظر بوده و اجرای آن در مقاطع بالاتر به ویژه دوره اول متوسطه نیز مورد توجه است.
وی اظهار داشت: این طرح سال گذشته در 12 شهرستان و با حضور 80 هزار دانش آموز اجرا و 97 درصد نمرات دانش آموزان تحت پوشش در سامانه همگام ثبت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی برای مدرسان، مجریان و معلمان فعال در طرح شهاب عامل موفقیت این طرح است.
رییس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی نیز در این جلسه همکاری و خدمت به آموزش و پرورش را در راستای تربیت نسل آینده کشور بسیار با ارزش بیان کرد و افزود: زیربنای توسعه کشور در آموزش و پرورش پی ریزی می شود.
مهدی چهل امیرانی بر همکاری بنیاد نخبگان استان با آموزش و پرورش در راستای اجرای مطلوب طرح شهاب تاکید کرد و خواستار حمایت مسوولان دستگاه های اجرایی استان از بنیاد نخبگان شد.
به گزارش ایرنا طرح شهاب سال گذشته در 12 منطقه آموزشی آذربایجان غربی اجرا شد و اجرای آن امسال با ابلاغ وزارت آموزش و پرورش در سطح 24 منطقه آموزش و پرورش استان با پوشش 180 هزار دانش آموز آغاز شده است.
این استان دارای 594 هزار نفر دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه در حال تحصیل می باشند.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.