رسول خضری شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به حضورش در این بازدید اشاره کرد و افزود: توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشور عراق به ویژه اقلیم کردستان که در اقتصاد استان های غربی کشور تاثیرگذار خواهد بود، از اهداف این بازدید به شمار می رود.
وی به دیدارهای دوجانبه که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه با حضور مقامات بلندپایه ایران و اقلیم کردستان برگزار می شود، اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به عراق و اقلیم کردستان، این سفر از اهمیت ویژه ای در جهت خنثی کردن نقشه های آمریکا در منطقه برخوردار خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد که این سفر علاوه بر دستاوردهای ملی، دستاوردهای مهمی برای آذربایجان غربی داشته باشد.
خضری ادامه داد: این دیدارهای دوجانبه می تواند زمینه افزایش چشمگیر صادرات از آذربایجان غربی به مصرفی ترین بازار خاورمیانه را فراهم کند و در این راستا رسمی شدن مرز کیله سردشت، تقویت مرز تمرچین پیرانشهر و جذب سرمایه گذاران اقلیم کردستان در اولویت قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا بخشی از آذربایجان غربی در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار دارد و فاصله نزدیک پیرانشهر و سردشت در جنوب این استان به سلیمانیه و اربیل، ظرفیت مناسبی برای تقویت روابط تجاری 2 کشور به شمار می رود.
9915 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.