علی مصطفوی روز دوشنبه در آیین نکوداشت 100 سالگی تاسیس مراکز تربیت معلم که در پردیس علامه طباطبایی ارومیه برگزار شد، افزود: زیربنای همه توسعه ها، توسعه فرهنگی است و تا زمانی توسعه فرهنگی رخ ندهد در دیگر بخش ها و حوزه ها نیز توسعه ای به وجود نمی آید.
وی با بیان اینکه دانشگاه ها به ویژه دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم در توسعه فرهنگ نقش اساسی دارد، اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه ای به شمار می رود.
وی با بیان اینکه در پذیرش دانشجو معلم در تربیت معلم ها و دانشگاه ها باید شاخص هایی مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: در پذیرش دانشجو برای این دانشگاه ها و مراکز تربیت معلم باید افرادی که عشق و علاقه به تدریس دارند، گزینش شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: نظم و انضباط شاخص دیگری است که باید در این دانشگاه ها و مراکز بیش از همه دانشگاه ها رعایت شود زیرا سرآغاز قانون مداری، نظم و انضباط است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این آیین بیان کرد: نهاد متولی تعلیم و تربیت در نظام اسلامی، آموزش و پرورش است.
ابراهیم محمدی اضافه کرد: تا متولیان تعلیم تربیت و مربیان به زندگی بهتر دست نیابند، نمی توان به تربیت دانش آموزانی پرداخت که در مسیر دست یابی به این نوع زندگی حرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه عنصر پنجم برنامه درس ملی کشور اخلاق است؛ ادامه داد: دانشجو معلمان باید خود را مزین به اخلاق اسلامی، ایرانی و انقلابی کنند و اگر این اتفاق رخ دهد ناهنجاری های موجود رفع و فرزندان آینده ایران اسلامی در این حیات رشد می کنند.
به گزارش ایرنا دانشگاه فرهنگیان یا تربیت معلم سابق در 2 شهرستان آذربایجان غربی از جمله ارومیه و خوی فعال است؛ بخش عمده ای از نیروی فرهنگی استان از دانش آموختگان این مراکز آموزشی و علمی می باشد.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.