شهردار میاندوآب گفت: دفع بهداشتی پسماند در محل مشترکی توسط میاندوآب و مهاباد انجام می شود.

  به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، رسول ملکی در جلسه هفتگی شورای شهر میاندوآب گفت: برای حل مشکل پسماند شهر با سه چالش مواجه هستیم ، اول باید نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام شود و الحمدالله با حمایت شورای شهر کمی توانسته ایم وضعیت قطور را کنترل کنیم.

  ملکی ادامه داد: موضوع دوم محل جدید انتقال پسماند است که در حال طی تشریفات انتقال زمین مورد نظر توسط منابع طبیعی به شهرداری است تا بتوانیم اقدامات بهداشتی جهت دفع اصولی پسماند را انجام دهیم.

  وی گفت : مهمترین مرحله این جریان این است که استانداری اقدام به تعیین مناطق 9 گانه در سطح استان برای دفع اصولی پسماند کرده که یکی از این مناطق در حد فاصل بین میاندوآب و مهاباد نرسیده به سه راهی ترشکان قرار دارد و با توجه به پیگیری های استانداری و برگزاری جلسات متعدد بین دو شهرداری میاندوآب و مهاباد به این نتیجه رسیده ایم که آن منطقه را به عنوان سایت مشترک دو شهر معرفی کنیم.

شهردار میاندوآب با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده در جلسه کارگروه پسماند به استماع اعضا رسانده شده و مورد استقبال کارگروه هم قرار گرفته است گفت:بازدید مشترک فرمانداران و شهرداران و اعضای شورای شهر از محل انجام شد که آن محل جزو زمین های مازاد برنسق  منطقه است و در اختیار منابع ملی قرار دارد و این محل برای دفع بهداشتی پسماند دو شهرستان اختصاص داده شده است.

ملکی با بیان اینکه این محل در حال کارشناسی توسط محیط زیست است و شهرداران و فرمانداران دو شهرستان بسیار مشتاق هستند هر چه سریعتر دفع پسماند به این محل منتقل شود گفت: هر چقدر انباشت پسماند در محلی افزایش یابد بخش خصوصی بیشتر راغب می شود برای سرمایه گذاری در بحث تولید از پسماند، لذا هفته آینده نشست نهایی میان فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای شهر هر دو شهرستان جهت ارائه گزارش نهایی به کارگروه پسماند استان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.