غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق توافق منعقد شده به مدت سه سال پروازهای فرودگاه ماکو با برنامه و به صورت هفتگی توسط هواپیمای Rj85 چهارموتوره و ظرفیت 75 نفر از امروز / یکشنبه 23 دی ماه / آغاز شد.
وی ادامه داد:‌ به زودی پروازهای ماکو - مشهد از فرودگاه ماکو برقرار می شود و طبق پیگیری های انجام شده پروازهای داخلی دیگر از جمله ماکو - آبادان و برعکس نیز دایر می شود.
وی از برقراری پرواز های بین المللی فرودگاه ماکو به مقصد ترابزون تا نوروز 1398 خبر داد و افزود:‌ برقراری پروازهای روزانه در این فرودگاه از اهداف کوتاه مدتی است که تا پایان سال جاری انجام می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه امکانات مختلف برای این فرودگاه را در راستای ایجاد یک شهرک فرودگاهی در آینده عنوان کرد و گفت: سوخت گیری و لایتنینگ /سیستم روشنایی/ این فرودگاه نیز در آینده نزدیک انجام می شود.
وی راه اندازی کارگو با توجه به بستر مناسب برای صادرات و راه اندازی پروازهای گردشگری ترکیبی با کشورهای همسایه به ویژه گردشگری مذهبی و سلامت را از جمله برنامه های توسعه ای این فرودگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن فرودگاه در مرز هوایی بین المللی، مرکز سوختگیری هواپیما نیز احداث می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین راه اندازی مرکز تعمیرات تخصصی موتور هواپیما از جمله برنامه های توسعه ای فرودگاه ماکو بر شمرد و افزود: ایجاد گردشگری ترکیبی بین مناطق آزاد و ترکیه از جمله رویکردهای سازمان منطقه ازاد ماکو است.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.