عزیز سهندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کمک های مردمی نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بیش از 34 درصد و حدود 200 میلیارد ریال رشد داشته است.
وی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته حدود 600 میلیارد ریال کمک توسط مردم استان به نیازمندان پرداخت شده بود.
وی اظهار داشت: 52 میلیارد ریال از کمک های مردمی امسال، مربوط به صدقات است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بیش از پنج درصد رشد داشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: این میزان صدقه از 169 هزار صندوق صدقات موجود در خیابان‌ها، اماکن، معابر، میدان‌ها و منازل مردم استان جمع آوری شده است.
سهندی اضافه کرد: با توجه به رویکرد کمیته امداد در حوزه جذب مشارکت های مردمی، پیش‌ بینی می‌شود 80 درصد درآمدهای این نهاد در پایان برنامه پنج ساله از طریق سیستم نوین و الکترونیکی (#8877*)، تلفن بانک (0968877)، برنامه کاربردی سکه و سنا و سایر برنامه ها محقق شود.
وی با اشاره به فعالیت های مراکز نیکوکاری در استان، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری 12 مرکز نیکوکاری راه اندازی شده و همچنین 22 مرکز نیکوکاری نیز تا پایان امسال افتتاح می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.
سهندی با اشاره به اینکه پرداخت مستمری یکی از بخش های فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) است، افزود: علاوه بر پرداخت مستمری، کمک های حمایتی شامل پرداخت جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به زوج های تحت پوشش، کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، وام های اشتغال، اکرام ایتام، اطعام نیازمندان و اختصاص کمک هزینه های خرید در ایام مختلف سال انجام می شود.
به گزارش ایرنا، 54 هزارخانوار مستمری بگیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی هستند.
کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 38 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.